piątek, 15 września 2017

CYTATY WRZEŚNIA


  
1.    „Lato miało własną logikę i zawsze coś ze mnie wyciągało.
W lecie miało chodzić o wolność, młodość, brak szkoły  i obowiązków,
przygodę i odkrywanie. Lato księgą nadziei.
Dlatego tak je kochałem i jednocześnie nienawidziłem.
Ponieważ zmuszało mnie do tego, aby wierzyć.”

Benjamin Alire Sáenz

2.    „Kiedy jest się dzieckiem, lato jest jednym długim dniem
i my także myśleliśmy, że choć nie mamy niczego, mamy czas.
Raptem ten czas zaczął się kurczyć i trzeba było zacząć myśleć o powrocie do szkoły. Zaczęliśmy się obaj wstydzić zbytniej pewności siebie.”

Richard Lourie

3.    „To nie jest żadne dramatyczne „przed" i "po".
Raczej coś przypominającego melancholijne uczucie,
które cię ogarnia pod koniec naprawdę fantastycznych wakacji.
Coś nadzwyczajnego się kończy i jest ci smutno,
ale nie możesz być aż taki smutny, bo hej, były świetne,
kiedy trwały, i jeszcze nadejdą inne wakacje,
kolejne świetne momenty.”

Gayle Forman

4.    „Bogu dzięki, przyszło już lato
i wreszcie możemy zacząć pracowicie... odpoczywać.”

Cecily von Ziegesar


5.    „Czy mam panu dać każdą rzecz, o której pan powie, że ją lubi?
Z pewnością lubi pan długie letnie popołudnia,
ale chyba nie oczekuje pan, że zaraz jedno przyniosę?”

William Nicholson

6.    „Budzi we mnie dziwny smutek, podobnie jak koniec lata,
bo chociaż narzekamy na upał, czujemy się dotknięci,
kiedy musimy pożegnać chłodnące słońce.”

Zeruya Shalev

7.    „W głębi zimy zrozumiałem w końcu,
że jest we mnie niezwyciężone lato.”

Albert Camus

8. „Lato nie dopisało
Ale jesień dopisze -
Do wiecznych zmartwień
Wieczną ciszę...”

Jan Izydor Sztaudynger