sobota, 10 czerwca 2017

Olimp zagrożony, czyli Percy Jackson



Percy Jackson i bogowie olimpijscy pt. „Ostatni Olimpijczyk” jest piąta i ostatnia częścią. Autorem tej książki jest amerykański pisarz Rick Riordan urodzony w 1964.  Jego popularność zaczęła się od serii powieści o Percym Jacksonie, który jako syn greckiego boga mórz - Posejdona trafia do realiów współczesnej Ameryki
            Ta cześć tak jak i każda inna mówią o tytułowym Percym Jacksonie, który jest herosem. W "Ostatnim Olimpijczyku" bogowie walczą z Tyfonem, który zmierza, by zniszczyć Olimp na Empire State Building. Mimo połączonych sił, oprócz Posejdona, jest on nie do pokonania. Posejdon, prowadzi swoją własną wojnę z tytanem Okeanosem w podwodnym pałacu. Herosi mieli mniej niż kilka dni, aby zorganizować obronę Manhattanu, zanim dotarł tam Tyfon. Ostatecznie Tyfon został pokonany przez Posejdona. Percy poprosił ojca, aby porzucił walkę z tytanem, by dołączył do bogów, którzy nie poradziliby sobie bez niego. Do bitwy dołączył, kiedy potwór dotarł do rzeki Hudson. Towarzyszyli mu cyklopi na czele z Tysonem. Razem spętali Tyfona, a pozostali bogowie, powoli odzyskujący energię, zaatakowali i wykończyli go.
            Ostatni Olimpijczyk jest wspaniałym zakończeniem serii. Wciąga, intryguję, wzbudza wiele emocji, a seria zdecydowanie zapada w pamięć. Polecam ją zwłaszcza osobom, które interesują się starożytną Grecją. Czytałem tą z wielkim zaciekawieniem. Spotkałem się z wieloma dobrymi opiniami na temat tej książki. Kiedy ją czytałem bardzo zainteresowały mnie bitwy, a w tej książce jest ich sporo i to miało dość znaczący wpływ na moją ocenę.

Michał Łanucha